Menu
Winkelwagen

Retourneren

Maak hieronder een keuze om naar de juiste retouraanmelding te gaan als je niet in Nederland woont:

Klik om vanuit België een retouraanvraag te doen   Klik hier om een retouraanvraag van buiten Nederland of België te doen

Als je wel in Nederland woont kun je hieronder verder lezen

Je mag een artikel retourneren als:

  • Het artikel vrij is van losse haartjes en/of huidschilfertjes door het passen LET OP: Indien wel onder de haren en/of huidschilfertjes wordt het artikel niet terugbetaald.
  • Het artikel niet is gedragen anders dan om te passen.
  • Alle (eventueel aanwezige) labels er nog aan zitten en het artikel in de originele verpakking zit.
  • Het artikel niet in waarde is verminderd door make-up vlekken, sterke geurtjes als bijvoorbeeld parfum, sigarettenrook, transpiratie of schade
  • Je de retourbon, pakbon of factuurkopie bij de retourzending meestuurt, waarop de retour items zijn aangekruist. Anders kunnen we de retour niet verwerken.

Let op: verzorgingsproducten kunnen niet worden geretourneerd.

Lees hier alle voorwaarden.

  • Je mag artikelen binnen een zichttermijn van 30 dagen retourneren. 
  • Wij bieden je één keer een gratis brievenbusretour* aan per bestelling (of binnen Nederland in het geval van een doosje of brievenbusretour* met tracking barcode / verzendbewijs met een bijdrage in de extra retour verzendkosten).
  • Voor België geldt: alleen enveloppen die door de brievenbus kunnen of brievenbusdoosje kunnen gratis retour gestuurd worden met het internationale retour etiket.
  • Wanneer je daarna nog een keer iets uit die bestelling wilt retourneren, of in meerdere enveloppen, binnen de zichttermijn dan zijn de kosten voor het terugsturen voor jou. Als je dat dan toch via het antwoordnummer retour hebt gestuurd berekenen wij de kosten daarvoor aan je door via de terugbetaling.

* Een brievenbusretour is een envelop of brievenbuspakket dat je via een brievenbus aan ons retour stuurt. Dus zonder barcode of ontvangstbewijs.

Liever ruilen? Lees dan hier verder.

Aanmelden van je retour

Meld je retour aan via het retourformulier. Dan ontvang je direct het retouradres en de verzendinstructies. (Je hoeft bij het willen retourneren van meerdere artikelen maar 1x een retourmelding te doen. Benoem de verschillende mutsjes bij de Aanvulling op reden retourneren). Verstuur het artikel pas nadat je die informatie hebt gelezen, dan bespaar je verzendkosten!

Bekijk of jouw retour gratis is of dat er een bijdrage wordt berekend

Verpakken en verzenden

Stuur altijd de retourbon, pakbon of factuur kopie met je zending mee en kruis daarop het artikel aan dat je retourneert. Als je geen printer hebt, schrijf dan een briefje met daarop je ordernummer (zie bevestigingsmail) en je naam en adres gegevens.

Envelop / Verzendzak / Brievenbusdoosje

  • Verpak je zending plat en klein (in onze envelop of plat brievenbusdoosje) en verstuur ze gratis via de dichtsbijzijnde brievenbus van postNL of postNL servicepunt of postkantoor in Nederland.
  • Je hoeft niet te betalen als je het daar afgeeft omdat je naar een gratis antwoordnummer retourneert.

Let op: Alleen voor retouren binnen Nederland die je met track & trace / verzendbewijs terug stuurt (ongeacht of het een envelop of pakketje is), wordt achteraf € 3,50 in rekening gebracht.

Pakketdoosje / Doos

  • Gebruik alleen een pakketdoos als je retour te groot is voor de brievenbus. Een pakketdoos kan niet gratis retour, wij berekenen hiervoor € 3,50 aan je door wat we verrekenen met de terugbetaling. Je hoeft dus voorafgaand aan je retourzending geen verzendkosten te betalen aan postNL want het pakket wordt terug gestuurd naar ons antwoordnummer. Hierdoor betalen wij die verzendkosten waarvan wij € 3,50 in het geval van pakketdoos of zending met track&trace / verzendbewijs aan je doorberekenen. 
  • Wanneer je denkt dat het makkelijker is om in meerdere enveloppen terug te sturen let er dan op dat je maar 1 envelop of pakket gratis kunt retoursturen. Voor de volgende enveloppen of pakketten worden kosten in rekening gebracht.

Let op: Alleen voor retouren die je met track & trace / verzendbewijs terug stuurt (ongeacht of het een envelop of pakketje is), wordt achteraf € 3,50 in rekening gebracht.

Kosten retourzending binnen Nederland

Je ontvangt per mail ons antwoordnummer nadat je het retour hebt aangemeld. Postzegels zijn dus niet nodig. Als je wel betaalt of betaald hebt bij het retourneren naar ons antwoordnummer worden die door jou betaalde kosten niet vergoed.

  1. Brievenbusretouren zijn gratis (zonder verzendbewijs, via dichtstbijzijnde brievenbus).
  2. Voor retourpost mét verzendbewijs (ongeacht of het een doos is of via de brievenbus kan) brengen we slechts € 3,50 in rekening. Dit wordt achteraf in mindering gebracht op de terugbetaling van je retour.
  3. Wij bieden je 1 keer een gratis retour per bestelling aan dat via de brievenbus verstuurd wordt naar ons antwoordnummer. Wil je later nog iets retour sturen binnen de zichttermijn dan zijn de kosten daarvan voor jou. Zie de voorwaarden bij 1 en 2 hierboven. De kosten bedragen € 4,95 voor een brievenbusretour zonder ontvangstbewijs en € 8,50 voor een doosje of brievenbus retour met verzendbewijs. Wanneer je dat via ons antwoordnummer retour hebt gestuurd verrekenen wij dat met de terugbetaling.
  4. LET OP: Wil je terugsturen uit een land buiten Nederland en België (België alleen brievenbus retouren - geen dozen!) dan kunnen we je helaas geen gratis retourzending aanbieden. De kosten voor het retour sturen komen dus dan voor je eigen rekening. Toch verzoeken we je wel een retouraanvraag in te vullen waarna je het adres ontvangt waar de retourzending heen gestuurd dient te worden.

Ontvangen retour & terugbetaling

Je krijgt binnen 14 dagen bericht over de verwerking van de terugbetaling. Vanzelfsprekend moeten we je retourzending dan wel al ontvangen hebben. In de vakantieperiodes kan het soms wat langer duren dan die 14 dagen.
Let op: wanneer je had gekozen om achteraf te betalen, dan kunnen de eventuele betaalkosten helaas niet worden terug betaald, ook niet wanneer de gehele bestelling wordt geretourneerd.
Had je de originele factuur nog niet voldaan, dan ontvang je een nieuwe, aangepaste factuur van Multifactor.
Indien je de originele factuur wel al had betaald, dan volgt een terugbetaling van de retourartikelen.

Let op: bij een volledige retour betalen wij de prijs van de voordeligste verzendmethode aan je terug. Dus als je bij het plaatsen van je bestelling hebt gekozen voor een duurdere methode dan de voordeligste (in NL bijv. DHL) ontvang je bij een complete retourzending de verzendkosten van die voordeligste methode vergoed.

Het spreekt voor zich dat alleen schone, ongebruikte artikelen geretourneerd mogen worden en helaas kunnen niet alle type producten geretourneerd worden.
Lees hier alle voorwaarden.

Herroepingsrecht volgens onze algemene voorwaarden

Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij producten:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van maximaal 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.


Helaas is dit product nu niet op voorraad

Vul hieronder je e-mail adres in en je ontvangt een e-mail zodra het product weer op voorraad is:

Naam
E-mail